Direct contact? Bel: +31 (0)20 261 3468

HomePraktijkhygiëneInrichting praktijkruimte

Laat u onafhankelijk adviseren bij de bouw & inrichting van uw praktijk

Een hygiënisch verantwoorde praktijkvoering start bij een strikte scheiding van schone en vuile processen en goede inrichting met de juiste materialen. Dat gaat verder dan een goed reinigbare vloer. Denk ook aan de invloed van airconditioning op de luchtkwaliteit. Airco's moeten onderhouden kunnen worden, anders worden deze een bron van besmetting. Is er genoeg opslagruimte voor medicatie? Is er inzicht in het volume steriele materialen dat opgeslagen moet worden? En opslag van steriele materialen moet aan strenge eisen voldoen om de steriliteit te kunnen garanderen. Dit is slechts een greep uit de onderwerpen. 

Bouwen en verbouwen in een zorginstelling?

Wij staan garant voor een onafhankelijk advies over de optimale inrichting, routing en afwerking van uw praktijkruimten, operatieafdeling of centrale sterilisatie afdeling, waarbij voldaan wordt aan de infectiepreventie eisen. En natuurlijk staat LEAN werken hoog op onze lijst. Van nature zelfs.
Onze tip: laat de deskundige infectiepreventie op tijd aansluiten bij uw bouwproject. Bij voorkeur in de ontwerpfase en laat ons vooral meedenken in bij het opstellen van het programma van eisen (PVE).

Verbouwen is een kans!

In onze dagelijkse praktijk wordt vaak (te) laat nagedacht over de infectiepreventie eisen. Bouwkundig liggen de plannen en bestek-tekeningen al vast en kunnen er marginaal aanpassingen worden gedaan.
Dat is tóch een gemiste kans? Bouwen is een kostbaar en tijdrovend proces. U maakt keuzes die voor jaren bouwkundig vast komen te liggen. Wij zijn er daarom het liefst zo vroeg mogelijk bij. De blauwdruk voor de logistiek in uw kliniek zal in grote lijnen al helder moeten zijn bij het eerste ontwerp van uw kliniek/afdeling. Denk  aan de routing van patient, medewerker, goederen (schoon en vuil en processen die bouwkundig gescheiden moeten zijn, maar ook de ontvangst en opslag van goederen, opslag van steriele middelen, opslag van risico afval, opslag van schoonmaakmateriaal en niet te vergeten een uitstortgootsteen etc. 

Gaat u binnenkort uw praktijk/behandelkamer bouwen of verbouwen?

Laat ons eens (vrijblijvend) meekijken met de verbouwingsplannen voor uw kliniek. 
Ook adviseren wij hoe u, vanuit infectiepreventie oogpunt, verantwoord kunt doorwerken tijdens de verbouwing.
Wij kennen de infectierisico's die bij bouwprojecten komen kijken als geen ander. Maar vooral welke maatregelen dan nodig zijn om de patientveiligheid te kunnen garanderen. Spreek duidelijke maatregelen af met uw aannemer en stel deze op schrift voor de medewerkers.

Meer weten of heeft u infectiepreventie bouwadvies voor uw kliniek nodig?

Neem contact op